Tuesday 11 April 2017

RESEPI : CENDAWAN ENOKI GORENG

Bismillahirrahmannirrahim.
Assalamualaikum w.r.t kawan-kawan semua..


Sekarang tengah viral kat FB "CENDAWAN ENOKI GORENG"..Macam simple dan sedap sahaja..

Saya jarang memasak, tapi saya suka masak..Benda pelik2 saya tak pernah dengar..Cendawan yang saya kenal untuk spageti, cendawan dalam tin..Selalu mak saya beli, cendawan untuk masak sayur..

CENDAWAN ENOKI?? Pelik bunyinya...
Saya cuba tengok kat pasaraya MASLEE berdekatan dengan rumah, sebab itu pasaraya selalu saya pergi..Sekali saya nampak cendawan enoki, ehh ehh ada jual kat sini juga..Tak payah pergi kat TESCO..Sekali pandang, macam taugeh dalam plastik..Hehe..

Resepi dan bahannya, senang sahaja...
1) CENDAWAN ENOKI
 2) TEPUNG TEMPURA BISTARI
3) TELUR

1) Cendawan enoki dibuang akarnya dahulu, kemudian dibasuh dan ditapis..
2) Setelah ditapis, cendawan enoki dicelup dengan telur.
3) Kemudiannya disalutkan dengan tepung tempura bistari..
4) Apabila minyak sudah panas, masukkan cendawan enoki tersebut..

Tadaaaa, sudah siap...Senangkan...



Nota saya :- 
Minyak masak kena berjimat cermat, jangan membazir..Selepas menggoreng mesti minyaknya kotor..Hehe..




3 comments:

  1. sedapnya yang namanya cendawan goreng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cendawan enoki lagi sedap! macam keropok..

      Delete
  2. Numpang ya bossku ^^
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM
    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU

    ReplyDelete