Wednesday 12 April 2017

DIARIKU : MANA YANG TERBAIK..

Bismillahirrahmannirrahim.
Assalamualaikum w.r.t kawan-kawan semua..


2 minggu lagi? saya last kerja..
But no planning for future..
Tak ke gila namanya? Adakah ini keputusan yang terbaik??
Kepala saya sakit, layan ig kejap, saya suka tengok orang post gambar makanan..
Tak tahu kenapa, saya suka sangat tengok..

Then, tiba-tiba ternampak post blogger Mar Mansor mengenai PELUANG..
Lebih kurang macam ini lah...
Peluang itu datangnya sekali..
Jika kali kedua, namanya REZEKI..
Jika kali ketiga, namanya LUCKY..

Kebetulan hari ini, saya telah diberikan peluang kali ketiga..
Sama ada, saya boleh tarik balik resign letter...
atau saya teruskan niat juga..

Saya tanya pendapat mak...
Mak kata saya banyak komitmen, jangan susahkan husband..
Saya kena tarik balik resign letter..
Tunggu ekonomi saya betul3 stabil..

Msg husband, tak reply..
Maybe husband busy kot..
Huhu..

Saya masih belum buat keputusan yang terakhir, sama ada YES or NO..
Ada lagi tempoh seminggu untuk saya fikirkan mana yang terbaik...

Wahai anda yang membaca diari ini, apa pendapat anda tentang peluang ketiga?
Adakah peluang ketiga itu perlu kita ambil??



Nota saya :-
Adakah peluang ketiga itu, peluang yang terbaik?
Pejam mata..
Audit diri sendiri.
Apa yang kita mahukan....
Biarlah niat kerana Allah s.w.t
Berdoalah..
Hanya padaMu ya Allah, tempat kita mengadu...

4 comments:

  1. Sally dah berhenti pun....cuma kuatkan diri dan yakinkan diri yang rezeki Allah tu kat mana-mana...

    tgk jugak kenapa berhenti kerja...environment kah atau sekadar sbb bosan...

    kalau betul banyak komitmen...baik fikir masak-masak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sally!
      betul cakap awak, rezeki Allah s.w.t ada dimana-mana..
      kita hanya tahu rezeki itu dari segi harta.
      tanpa kita sedar, Allah s.w.t berikan kita rezeki kasih-sayang bersama keluarga, ibu dan ayah...
      huhu

      Delete
  2. sy pun kerja dh 6thn..dari sblm kahwin,prfome kau2 smpai gaji ok bila dh ada baby kesian + sedih bila time nk melangkah pg keja kdg2 tngh wt keje pun leh tacing sbb rndu kat ank..thn ke 5 sy keja dh ada ank kecik..dlm tempoh 1t.5bln sy tnglkn kt pngsuh..keje 12jam..shift lg..last2 mungkin allah dh tulis sy cuti raye smngu ank pun merengek lain mcm xnk dkt pngsuh lpstu pngsuh pn pregnant..on the spot sy resign 24j..skrg dh 5mnth ddk rmh alhmdulillah...rezeki ank sentiasa murah...jngn takut jngn risau allah adalah sebaik2 perancang...alhamdulillah...😉

    ReplyDelete
  3. Numpang ya bossku ^^
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM
    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU

    ReplyDelete