Tuesday 10 January 2017

SELAMAT TINGGAL 2016, SELAMAT DATANG 2017


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum kawan2..

2016 
Sudah berlalu..cepat sungguh masa berlalu..
Saya sudah pun masuk 3series..
Banyak kenangan manis, pahit, masin, and masam..
Semuanya menjadi memory terindah..

Siapa sangka..
Permulaan dengan khabar gembira..
Period lambat 2 weeks, saya excited..
Saya pergi klinik, untuk check air kencing..
Then, doktor bagitau saya pregnant..
Alhamdulilah, saya bersyukur sangat..
Memang sudah lama saya inginkan..
Saya terus booking date nak buat buku mengandung kat klinik kerajaan..

Sehari sebelum date saya buat buku mengandung..
Tanpa disangka..
Diakhiri dengan khabar dukacita..
Tiba-tiba, saya pergi toilet..
Saya tengok darah kat seluar..
Bleeding ke saya ni?
Saya menangis tanpa henti..
Saya cakap mak, saya takut..
Mak pesan, sabar apa yang berlaku, kena redha..
Hati saya tak sedap..
Takut kejadiaan December 2014, akan berulang lagi..

Siapa kita, untuk menidakkan segala ujian Allah s.w.t
Sebab Allah Maha Mengetahui apa yang surat dan tersirat..
December 2016..
Saya keguguran buat kali kedua..
Kandungan sudah masuk 2 bulan..
Kali ini berbeza, saya makan ubat duphaston..
Ubat kuat rahim..
Setiap kali saya makan, perut saya rasa sakit..
Saya tergerak hati untuk berhenti makan ubat tersebut..
Keesokkan harinya, saya baring dan bangun untuk ke toilet..
Tiba-tiba ada sesuatu keluar..
Hah..
Apakah itu??
Mungkin.........Perut dah tak sakit lagi ini..
Bukan rezeki kami..

Alhamdulilah..
Saya bersyukur sangat2..
Berlaku 15 minit sebelum husband nak pergi kerja shift malam..
Adanya suami kat sisi saya..
Hantar pergi hospital..
Kalau tak huru hara jugak lah..
Perancangan Allah s.w.t adalah sebaik-baiknya..
Saya redha..
Sabar..Semoga yang berlaku ada hikmahnya..
Insyaallah ada rezeki lain, Allah s.w.t berikan..
Be positive..

2017...
Selepas apa yang berlaku..
Saya and husband nak hantar Luthfi ke tadika include day care..
Nenek peah and tok leman dah tak jaga Luthfi lagi..
Hari ini dah nak masuk seminggu lebih Luthfi ke tadika..
Pergi, mesti menangis and ada sahaja drama pagi..
Lagi-lagi depan gate tadika..
"Luthfi nak duduk dengan nenek, atok!"
Kesian ada jugak, tapi..
Saya mahu Luthfi bergaul dengan kawan-kawan..
Tak takut dan tak malu bila berhadapan orang..
Belajar berdikari..

Bukan mudah, dari baby lagi..
Memang Luthfi dibesarkan dengan nenek, atok..
Kadang-kadang tidur pun dengan nenek, atok..
Tahun ini, ikutkan plan, memang saya akan pindahkan rumah, rumah sendiri..
Insyaallah dalam bulan 3..
Jadinya perlahan-lahan, saya hantar Luthfi ke tadika..

Azam tahun ini...
Hantar Luthfi ke sekolah
Hehe..


NOTA SAYA..
Percayalah...
Setiap apa yang berlaku, ada hikmahnyaa..
Perancangan Allah s.w.t adalah sebaik-baiknya...
Kerana Allah Maha Mengetahui..

Be positive and redhaa..


-Norhaen-

No comments:

Post a Comment