Thursday, 19 January 2017

MELETOP - WANITA TERAKHIR (TEAM #lofattah)

Bismilahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.r.t. kawan2 semua..

Siapa yang tengok drama 'Suri Hati Mr Pilot' ??


Bahangnya masih lagi terasa sehingga ke hari ini..
#lofattah or #lofatah
Woww...
Siap dah ada team 'Familia Lofattah'..
Rasanya macam kaki bersemut..
Bukan drama sahaja..
Sehingga ke realiti, kaki tetap bersemut..



Sampaikan Luthfi bila tengok Fattah Amin, panggil 'Pilot la ibu!'
Sampai ke lagu 'Selamanya Cinta' (Alif Satar vs Shila Amzah) 
Luthfi tahu nyanyi, tapi dalam bahasa dia lah..
Diam-diam, kami dah termasuk group #lofattah #doayangbaikbaik
Alahai...

MELETOP minggu ini paling bersemut..
Nampak seperti ada cinta antara mereka berdua...
#doayangbaikbaik

Kenapa perlu cerita pasal #lofattah or #lofatah ini..
Sejak drama 'Suri Hati Mr Pilot'...
Saya jadik follower 'Neelofa' and 'Fattah Amin"...
Saya pun tak tahu..
Pantang ada cerita mereka berdua, memang saya nak ambil tahu..
Haha..

Bila Fattah cakap lagu 'Wanita Terakhir' untuk 'Si Dia'......
Untungnyaa 'Si Dia' ada lagu, ada pula kata-kata....
Apa lagi, terus saya cari lirik lagu 'Wanita Terakhir'.

Siapa tak sempat tengok, boleh pergi kat Youtube (MELETOP)...
#1st TRENDING !!

Nabil pula suka usik Neelofa and Fattah Amin...
Episod MELETOP paling best and kebabom lah...
Asyik nak gelak sahaja tengok si Nabil ni..
Pantang ada peluang...
Ada sahaja nak kenakan orang...
Parodi MELETOP pula..Jihan and syuk..
Tengok lah sendir...Haha


...........

Puisi Fattah Amin di MELETOP....
Romantik habis..bersemut kaki saya...

Ada setengah orang menggambarkan perasaan dengan lagu...
Ada setengah orang menggambarkan perasaan dengan perbuatan...
Tapi..
Saya menggambarkan perasaan saya dengan kata-kata.. 

I knew from the beginning, right from the very start, that I could never forget you if we were ever apart..
When I'm with you, looking into your eyes, I feel peaceful and at ease, hopeful and alive..
You're like, a shining star, that lights up my nights.
Everything makes sense, when you're by my side.
You're like the beaming sun, that brights up my days.
Your words and your smile drowns all my worries away.
I'm proud of who you are and the dreams that you have achieved.
You cheer me on, for all this time and in my dreams, you've always believed.
Time and time again, my heart skips a beat before each hello.
And everytime we say goodbye, it breaks my heart to watch you go...

.............................

LIRIK LAGU 'WANITA TERAKHIR'
Komposer/Lirik : Aizat Amdan, Mel Ramlan, Anas Amdan

Menjelang hari-hari bahagia kita.
Kubayang wajah indahmu bersamaku.
Disisiku kau ukir senyum manismu.
Kau masih belum milik ku lagi..

Sambutlah cintaku duhai sayang.
Cinta kita untuk selamanya.
Biarku sentuh hatimu ini.
Sendiri....

Selamat malam Wanita Terakhir.
Tak mungkin ku kan temu seindah ini.
Sampai bila ku harus menanti.
Untuk kau menjadi milikku.

Ohhhh sayang..
Sungguh sempurna.
Tiada lain ku mahu.

c/o
Sambutlah cintaku duhai sayang.
Cinta kita untuk selamanya.
Biarku sentuh hatimu ini sendiri.

Dan aku renangi lautan sepi.
Menukil kembalik bayang mu disini dalam pelukanku.
Selamanya...

c/o
Sambutlah cintaku duhai sayang.
Cinta kita untuk selamanya.
Biarku sentuh hatimu ini sendiri.

Terimalah cintaku kekasihku.
Ku impi bersamamu sehingga ke syurga.
Biar kita bahagia untuk selamanya.
Abadi..

c/o
Sambutlah cintaku duhai sayang.
Cinta kita untuk selamanya.
Biarku sentuh hatimu ini sendiri.

Selamat malam Wanita Terakhir.
Tak mungkin ku kan temu seindah ini.
Sampai bila ku harus menanti.
Untuk kau menjadi milikku.

................

NOTA SAYA
Cinta itu, datang tanpa diundang..
Mudah untuknya datang..
Mudah juga untuknya pergi..

Cinta untuk kekal abadi sehingga ke syurga..
Bercinta, biarlah kerana Allah s.w.t
Restu kedua ibu bapa..


-NORHAEN-

No comments:

Post a Comment